söndag 28 mars 2010

27 mars Liberal Mångfalds årsmöte

Jag fick den äran att vara ordförande på Liberal Mångfalds årsmöte. Det blev bra debatt, kanske lite lång, men till slut bra beslut.
När stadgefrågor kommer in, finns det alltid några som vill ha ännu bättre stadgar, det skymmer ibland målen för verksamheten.
Nu blev Maria Halkiewicz, Ekerö, ny ordförande, och Avni Dervishi, Västerås, och Carinne Sjöberg, Umeå, valdes till förste och andra vice ordförande i förbundet som inte skall ombildas till nätverk vilka några ville.
Det var roligt för mig att också få klubba in Mikael Trolin, Haninge, och Mia Franzén, Salem, i styrelsen.
Med på det välbesökta mötet var också avgående ordföranden Anna SteeleKarlström, Tyresö, Gulan Avci, Stockholm, och Ismail Kamil, Uppsala, alla på väg mot riksdagen.
Vi höll på från 13.00 till 18.20. Det visar att det finns debattglädje i denna organisation!
Någon kanske undrar var jag alls är med i Liberal Mångfald?
Men det är väl klart: Jag härstammar, så svensk jag känner mig, från 1600-1700-talet från Polen och Ukraina.
Hoppas inte Sverigedemokraterna vill kasta ut mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar