fredag 19 mars 2010

19 mars: All vår början bliver svår


Premiär för denna blogg - jag har ju annars hållit på fyra år men nu är allt det borta, av teknikbytesskäl.
Ibland blir man skogstokig till följd av teknikförbättringar.
Men, men: Vad är väl fyra års dagligt bloggande?
Så här ser jag förresten ut, ja, det är den äldsta bilden från politiken där jag är med som jag känner till, den är från valet 1968, jag är 22 år, och har varit med i folkpartiet 3-4 år och har blivit först fp-gruppsekreterare i: folkpartiets fullmäktigegrupp i Lund, sedan anställd under 1968 som ombudsman för folkpartiet och (!) centerpartiet i Lund, som samverkar i Mittensamverkan.
Det är under den s.k. samlingsrörelsens tid, som möjligen samlar väljare men som splittrar partier. Den upphörde 1970.
Fotot är taget av en fotograf på Skånska Dagbladet, jag har fått bilden av centerpartiets förra partisekreterare och statssekreteraren Göran Johansson, numera bosatt i Varberg. Han var vid denna tidpunkt aktiv inom Centerns studentförbund i Lund. Tack för bilden!
Någon kanske undrar: Var den fina hatten blev av? Jag vet inte, jag minns den dock - och den är beviset för att jag är en riktig halmhatt.
Till slut: Jag får väl börja med en liten dagskommentar också, en fundering:
Förstår inte alla dessa direktörer att de genom sin girighet bara gagnar oppositionen i dess propaganda?
Läs Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar