måndag 5 april 2010

5 april: Åsiktsterror från www.asiktstorget.se

Det är mycket man skall stå ut med. Det senaste på nätet för min del -uppkommet denna påsk - är att jag börjat få brev från någon som kallar sig valkommen@asiktstorget.se och som tydligen använder e-postadresser man samlat in och sedan registrerar vederbörandes ip-adresser.
Här mina senaste brev:

Stocksund den 5 april 2010

Åsiktstorget
Den det vederbör

Hej
Den 2 april 2010 sände jag detta e-postbrev till Er:
"Hej
Jag är riksdagsman och är glad över att ni uppskattar mina åsikter.
En av dessa är att det är pinsamt att få sådana här brev med omedelbara ursäkter för att ni nyttjar andras e-postadresser i uppenbart kommersiella syften.
Jag tycker att ni passar bäst - inte minst med bortförklaringen - i Sverker Olofssons berömda tunna.
Hälsningar
Gunnar Andrén
riksdagsledamot, Member of Parliament
PS. Jag överväger att varna för er på min hemsida. DS"

Så vad menar ni - nu skickar ni ytterligare ett brev i samma sak, uppenbart automatgenererat, att ni "godkänt min ansökan" om att få bli medlem eller liknande hos. Sanningen är att jag är mycket vänlig som avböjer ett erbjudande jag aldrig bett om. Likväl fortsätter ni att trakassera mig - och troligen många andra - med era "erbjudanden". När jag undersöker hemsidan Åsiktstorget framgår att det inte finns en enda person nämnd - om man inte anser att Helpdesk är en sådan- och att det, mitt i allt skrytet, trots allt framgår att det är en organisation baserad i Rotterdam som står bakom denna bluffhemsida där vanliga e-postadresser helt enkelt kapas.
Om det ginge, borde åklagare pröva om ni sysslar med egenmäktigt förfarande på internet eller något likartat brott, typ internetmiljöförstöring/stöld av e-postadresser. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar