tisdag 6 april 2010

6 april: Inför nästan tomma läktare

Jag övervägde igår om jag skulle gå på matchen AIK-Örebro SK (0-1). Det hade behövts, nu blev det inte så, jag arbetade på en rapport om hur vi skall kunna minska ungdomsarbetslösheten i Stockholms län i stället.
  Råsunda måste ha tett sig ödsligt med mindre än 9.000 åskådare. Över huvud taget är denna vår - som ju kommit efter vintern - en publik katastrof för fotbollen.
  Hålla, Bo Lundqvist i Djurgården!
  Du som önskat moderna arenor och mycket annat. Då var det kanske för tidigt, nu behövs insatser för att göra svensk fotboll mer tillgänglig, bättre, mer publikvänlig. Vem vill frysa en hel match på Grimsta, Stadion eller Råsunda?
  (Söderstadion har ju ingen Allsvensk fotboll just i år - inte för att jag håller på Hammarby men det är ju bätre att laget är i Allsvenskan än gamla division två. )
  För övrigt blir det Malmö FF som vinner allsvenskan i år.

  Med Elfsborg som tvåa och IFK Göteborg, AIK och Helsingborg därefter.
  Häcken leder nu, men det är bara tillfälligt.

  Och mina favoritlag, Rydboholms SK och GIF Sundsvall borde göra mycket bra säsonger, särskilt gamla RSK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar