torsdag 8 april 2010

8 april: Otidigheter från åsiktspoliser

Jag noterar att den som inte tycker som sverigedemokraterna och/eller deras anhängare - apropå den fruktansvärda misshandeln i Landskriona som ledde till en helt oskyldig människas död - blir utsatt för otidigheter som jag trodde inte kunde förekomma i ett civiliserat samhälle.
Jag är nu en av dem.
Det känns både bra och dåligt.
Bra att förföljas av dessa åsiktspoliser för att jag försöker föra debatten på et civiliserat och humanistiskt plan.
Dåligt för att samma åsiktspoliser anser sig ha monopol på sanning och rättvisa - och dessutom rätten att döma alla och envar efter sina egna åsikter.
Avståndet mellan dessa nysvenska åsiktspoliser och kommunistiska eller fascistiska åsiktsdiktatorer som Hitler, Stalin, Mussolini, Castro, PolPot och Mao är i grunden inget alls.
Förr skylldes allt som var fel på judarna, nu är det invandrarna som skall skuldbeläggas.
Och de tjänstemän som prövar ansökningar förtalas å det grövsta. "Bunta ihop dem - och slå ihjäl dem", som Hans Alfredsson ironiserade en gång, fast det då gällde norrlänningar.
Och inget vet dessa okritiska sanningssägare om sin egen bakgrund, tycks det mig.
Bedrövligt och förskräckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar