tisdag 15 juni 2010

14 juni: Välj mig! (?)

Så står det i reklamen på SL:s bussar och tunnelbana. Det är Akademibokhandeln som annonserar för lobbyisten Thomas Bodströms (s) bok Lobbyisten.
"Väl mig!
Jag lovar att avslöja allt om det smutsiga spelet", lovar Bodström - en sakkunnig person i ämnet, det är ostridigt.

Men visst väcker reklamen frågor. Bodström, lobbyist, smutsigt spel, Akadedemibokhandeln.
Bodström föreslog ju nyligen att TV-reklam bara borde sändas på tider då ingen tittar, själv lever han knappast som han lär. För i så fall skulle den braskande reklamen om hans bok snarast stått på baksidan av ett avfallskärl i en svart kolkällare.
Nu skall man emellertid vara snäll, och det är ju i grunden Bodström också - även om opportunismen ibland spelar honom små spratt. Jag hoppas att Bodström får en trevlig vistelse i USA efter valet den 19 september . Det är han värd. Och löften till familjen, som han givit om USA-vstielsen, skall man hålla.
Men min röst, den får han inte.
Jag skulle aldrig välja Bodström - om jag ens hade råd med alla hans skattehöjarlöften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar