tisdag 22 juni 2010

21 juni: En ursäkt till Urban Ahlin (s)

Jag måste härmed ge en förbehållslös ursäkt till Urban Ahlin (s), socialdemokraternas utrikespolitiske talesman.
Jag råkade tidigare i dag blanda samman honom med Thomas Bodström (s), den socialdemokratiske, ja, skall vi säga, mediastjärnan.
Absolut oförlåtligt.
Jag tillskrev i fråga om Carl Bildt och åklagaren Magnus Elfvings förstudie om Bildts ansvar för folkmordet i Sudan en åsikt som Bodström har - eller säger sig ha, svårt att veta - att den var Urban Ahlins.
Redan när jag skrev detta, var jag förvånad. Jag borde ha kontrollerat.
Men det är Bodström som anser att Bildt bör ta ledigt som utrikesminister, inte som Bodström själv tänker sig efter valet då han skall åka till USA - med Mona Sahlins goda minne, skall sägas - utan därför att Bildt, beklagligt nog i sig, suttit i Lundin Oils styrelse fram till sin utrikesministerpostutnämning den 6 oktober 2006.
Ursäkta. Urban Ahlin!
Jag skall försöka skilja på folk framöver med gott omdöme och inget alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar