lördag 5 juni 2010

3 juni: Fotografering

Vid 17.30-tiden är jag färdig med fotografering inför valrörelsen på Brännkyrkagatan 50. Fotografen heter Jonas Ingerstedt, tar utmärkta bilder. Jag bli sminkad, äckligt måste jag säga som annars aldrig använder ens kam - men det är en trevlig sminkös som berättar att min näsa måste få lite puder för annars ser den så blank ut.
Tänk vad man får veta när man blir stor!
Bilderna skall finnas på stora tavlor - affischer - runt om i länet under valrörelsen. Det är onekligen en ära att få vara med på det sättet.

- - -
Skyndar så tillbaka till riksdagen - jag går hela vägen. Hinner jag tvätta mig före voteringen?
Jag nästan springer, jag springer, fort, fortare, för att hinna.
Jag hinner.
Tvättning av hela ansiktet, ordentligt.
En minut i 18 står jag beredd att votera i riksdagsbänken.
Ren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar