torsdag 3 juni 2010

3 juni: Blir ingen votering för mig

Jag har ju många gånger skrivit att jag anser att voteringar är meningslösa. Likväl har jag väl missat bara något handfull voteringar under de senaste åtta åren.
Nu skall det vara votering kl 12.00 - men jag kommer inte att deltaga.
Varför?
Jo, det är så enkelt att de rödgröna - socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet - har anmält fler frånvarande till dagens votering än det finns antalet utkvittade från moderaterna, centern, folkpartiet och kd. Därför måste ett antal på majoritetssidan också kvittas bort och jag tillhör dem som inte skall rösta. Kvittningsmannen Camilla Lindberg är nöjd - Gunnar Andrén utkvittad, ett problem mindre.
Så kan det gå till - en annan gång kom jag till voteringen via rulltrappan och möttes av våra andre kvittningsman Christer Winbäck från Skövde:-
- Hej, du är först här. Du kan gå hem. Du är utkvittad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar