måndag 7 juni 2010

6 juni: Orientering? Nej, cykel från Vaxholm

Leif Lundquist, bosatt i Stocksund, Vaxholm och Arizona, tillhör orienterarnas mest engagerade utöverare- och det vill inte säga litet. Här administreras dagens tävling, det finns en kort och en lång bana.
Själv cyklar jag från tävlingen i Vaxholm utan att ha deltagit, det är en vanlig söndagsorientering. AOK- Auravägens orienteringsklubb, jag vet inte hur länge man hållit på, gör en stor insats för folkhälsan. Jag avstår dock själv från att komma bort i skogen.
I stället cyklar jag - Alexander åker före och kommer hem otroligt mycket före mig.
Men jag är tröttare. Tur på ungefär 3 mil.
Här intill syns på vägen ut i skogen Simon Liliedahl, en av alla dessa mycket flitiga orienterare som håller fysiken uppe även efter 80 fyllda med att i ur och skur leta skärmar i skogarna runt Stockholm. Den skarpsynte kan bakom se en son Liliedahl som springer lika flitigt men som inte alls tillbringar lika mycket tid som Simon i skogen, ja, det beror på att han springer så fort, bör kanske tilläggas





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar