tisdag 8 juni 2010

7 juni: Kvällsplanering

Man kan inte hinna till allt och därför är det bara att beklaga att jag inte hinner i tid till att lyssna till samordningsstatssekreterare Helena Dyrssen som framträder vid folkpartiets länsförbunds viktiga valarbetarplaneringsmöte i Stockholms län.
Jag hinner fram först - till utspisningen!
Dock hinner jag få mig till livs många andra kunskaper som handlar om själva valplaneringen. Den är liksom 2002 och 2006 mycket professionell, då tack vare Anders Yngman, denna gång tack vare Per Hammar.
Något hinner jag dock bidra med, bland annat påtalar jag vikten av att vi som är föreningsaktiva verkligen i god tid får reda på vad olika saker kostar, för vi har - i motsats till vad som ofta sägs om politiken - inte mycket pengar att röra oss med, tvärtom.
Det är också av största vikt att vi får möjlighet att affischera flitigt, som i EU-valet. Här känner jag mig en smula oroad - partiet måste satsa minst lika mycket av sina kampanjmedel på affischering som vid EU-valet.
Slutligen: Vi skall 21-26 juni ha en skärgårdskampanj, som verkligen visar att vi vill skapa förutsättningar för två saker: Att man skall kunna bo och arbeta hela året i skärgården, och att vi skall välkomna alla de turister och besökare som vill komma på just besök, kortare eller längre, i skärgården - utan att denna slits rent ekologiskt.
Där har folkpartiet den absolut bästa politiken, miljöpartiet den sämsta - eftersom det partiet bara vill en sak, landstingsrådet Raymond Wigg demonstrerar det alltid från sin utkikspunkt vid Hantverkargatan i centrala Stockholm omgiven av 100.000-tals fordon, nämligen hindra vanliga människor att få njuta av den natur de själva anser sig ha all rätt till att bestämma över vem som skall få tillgång till.

Vi måste både värna och nyttja naturen. Alla områden kan inte bli reservat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar