fredag 13 augusti 2010

13 aug: Tidig morgon

Jag stiger upp 04.30, duschar och går ut i nästan natten för att vara på Lidköpings busstation 05.06 då bussen till Skövde går.
Fungerar utmärkt. Efter att ha passerat Skara - som bara har smalspårig järnväg och därmed ingen alls - kommer jag till Skövde 06.18.
Perfekt!
06.22 går tåg till Stockholm där man är 08.35.

Jag har cykel på stationen som vanligt och 08.45 morsar jag på Olle Schmidt och Torkild Strandberg som kommit från Skåne för att deltaga i folkpartiets partistyrelse som har möte i dag för att fastställa folkpartiets valplattform.
Själv tar jag tåget 09.56 till Strängnäs.
Det visar sig ta inte tre kvart utan en timme och tre kvart på grund av spårreparationer mellan Södertälje och Strängnäs. Så därför få jag se Sundbyberg, Västerås, Kvicksund och Eskilstuna innan hag 11.37 är framme i Strängnäs.
Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar