torsdag 16 september 2010

13 sep: Radiointervju i Vallentuna

Åker tidigt till Vallentuna för en radiointervju i V97, den lokala radiostationen där Håkan Mossberg intervjuar.
Jag får prata lite om miljön i Vallentuna och om skattefrågor, särskilt fastighetsskatten.
Mitt budskap är att detta är en av de största förändringarna denna mandatperiod. Inför valet 2006 var alla som bodde i villor rädda för att inte ha råd att bo kvar. I dag är frågan politiskt nästan död, av den anledningen att ingen längre fruktar att behöva flytta av skatteskäl.
Direkt efteråt träffar jag Gunnel Orselius-Dahl (fp), som jag nämnt - med all rätt - som upphovskvinna till både bättre miljöpolitik i Vallentuna och projektet SL-bana till Arlanda genom förlängning av Roslagsbanan dit.
Jag tror att det projektet är färdigt 2020.

Till Vallentuna åker jag Roslagbanan.
Från Vallentuna åker jag Roslagsbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar