fredag 17 september 2010

16 sep: Var som punkteras

I tre nätter och tre dagar har jag haft allt mer ont i vänster ringfinger, vid nagelkanten. Nu på eftermiddagen den 16 september blev det outhärdligt. Jag var tvungen att uppsöka vårdcentrael, det blev den i Stocksund. Efter kort tids väntan, en syster Angelica som tittade på fingret en sekund och därefter gick efter jourhavande läkare Helena, blev det som väntat en mindre operation, så till vida att det på ett mycket skickligt sätt stacks hål på varblåsen, trycket lättade, varet sprutade - och jag som senaste timmen nästan känt mig svimfärdig, kunde - omplåstrad och grann - fortsätta valarbetet. Men jag skall ta mycket sprit till natten, var ordinationen, särskilt om det fortsätter göra ont.
Jag får se hur det går.

Vården var perfekt.
Återbesök fredag 14.30. För kontroll av att fingret svarat på all sprit jag hällt på det av renlighetsskäl.

Jag ringer till slut Nina Lundström och meddelar att jag inte åker som tänkt var till Sigtuna för att valarbeta denna kväll. Det känns löjligt att anföra en varbildning, men för att säga som vilken biskop som helst ´skulle gjort med samma erfarenhet:
- Det var för dj-vligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar