måndag 27 september 2010

20 sept: Dagen efter

Det är dagen efter - jag börjar med att i ottan, verkligen ottan, före fem om morgonen, ta ner en massa skyltar, en del sönderslagna, andra inte, kör bort grejer från valstugan - och läser om valet som gick som det gick.
Illa att sverigedemokraterna, ändå måste jag säga:
Gläds åt allt eländer, tillbaka med skattehöjningar och andra konstigheter i ekonomin, som vi nu slipper under fyra år.

Massmedia uppehåller sig helt journalistiskt korrekt vid sd men spekulationerna om att de skall vinna inflytande via parlamentet är ju helt befängda. Alla deras förslag kommer att avvisas - försåvitt man inte på t.ex. jordbrukets- eller kanske transportområdet något förslag som ingen annan tänkt på.
Själv blir jag nu ersättare till Nyamko Sabuni under de närmaste fyra åren - eftersom regeringen sitter kvar och Jan Björklund och Nyamko står före mig på riksdagslistan. Vi fick tre mandat, jag står på femte plats - och gläds åt att få förmånen att tillsammans med Nina Lundström och Erik Ullehag få företräda de ungefär 810.000 röstberättigade som fanns i Stockholms län vid detta val.
Jag lovar: Vi skall göra vad som står i vår makt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar