torsdag 28 oktober 2010

16 okt: Kör fel, hamnar rätt

Jag skall medverka vid Sjöfartsforum 2010, ett arrangemang för äldre fartyg, både segelfartyg och motorfartyg.
Tar bilen till Sjöhistoriska, betalar 30 kr - och upptäcker i entrén att mötet är på Vasamuseet. Det är kvällsevenemanget som är på Sjöhistoriska.
Så det blir att köra vidare, ringer i hast Fredrik Bergkvist som berättar att man tar paus tills jag kommer fram, förargligt. Dessutom jättesvårt att få parkering vid Vasamuseet - jag betalar till slut 40 kr och tas emot hjärtligt av de församlade.
Jag berättar utförligt om de aktioner som jag och Lars Hjälmered gjort för att se till att det stora intresse som finns för att bevara den kulturskatt som äldre fartyg är kan genomföras utan att nyare tiders regelverk sätter käppar i hjulen. Jag uppehåller mig särskilt vid s/s Blidösund som jag ju har väckt många motioner om - fartygets ägare Philip Ronne är i publiken och berättar än mer.
Om kvällen deltar jag i Sjöfartshistoriska museets mottagning och köper också en trevlig båtbok med planscher över alla Atlantångare från forna tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar