onsdag 6 oktober 2010

3 okt: Svårt att hinna

Dag börjar i alla fall med en cykeltur - alltför kort för att kilona som borde rasa rasar. Jag har banat i 40 år, brukar jag säga, och resultatet, det är är inte uppbyggligt.
Men det är svårt att hinna med att göra allt vad man borde, vad läkare säger man bör göra, vad tandläkare säger att man bör göra, att följa alla råd i Expressen och Aftonbladet, nej, jag skojar, då skulle jag vara död.
Men visst borde man leva sundare och promenera mera, cykla mera, paddla mera.
Men tiden! Var finns den där 25:e timmen varje dygn som man borde ha?
Nu hinner jag emellertid att vara manlige Rut hemma inför dagens begivenhet: Födelsedagsfirandet. Några presenter blir det också - men även de är inköpta i sista sekunden. Jag köper alltid böcker som jag själv tycker ser intressanta ut men inser att jag inte kommer att ha tid under överskådlig tid att läsa.

Maten, tillagad under timmar, är utsökt, vill jag sluta berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar