torsdag 14 oktober 2010

4 okt: Övriga val - och samal med Liselott Hagberg

Efter en timme återupptas riksdagsarbetet och alla andra procedurer stökas över på någon dryg kvart, nä, fem minuter.
Själv skyndar jag till tredje vice talmannen för att diskutera en fråga som aktualiserats av partiledaren Jan Björklund som var inne hos mig en stund på förmiddagen och ville att Liselott Hagberg och jag skulle hantera utan att andra får reda på vad det handlar om eller när något skulle inträffa. Så får det bli - jag och Liselott funderar fram och tillbaka och efter en timme är vi klara men under den tiden har Liselott också hunnit bli officiellt fotograferad tillsammans med övriga talmanspresidiet.
Jag är förresten glad som en speleman över att att Liselott Hagberg återvalts som vice talman, dels för att hon är en god vän, dels för att hon är så kompetent, dels för att hon är en så utmärkt företrädare för Sveriges riksdag och dels för att jag inser att många andra, som jag själv, aldrig skulle stå ut med att ha så mycket representation och middagar och träffa den ena eller andra officiella representanten.
En synpunkt har jag på tredje vice talmannens rum: Sprickorna i taket bör lagas under denna mandatperiod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar