lördag 27 november 2010

15 nov: Södertälje


Fr.v. Heidi Henftling, Ninos Maraha, Mats Siljebrand och Gunnar Andrén. Fotograf: Bo-Håkan Stockhaus

Jag reser om morgonen till Södertälje med SL- men när jag kommer fram till kringelstan vid 9.20-tiden vräker regnet ner. Det är faktiskt omöjligt att gå ens från stationen till fp-lokalen på Dalgatan fast det bara är 500 meter. Så jag gör det ovanliga: Tar taxi. Det är så kort att vi kommer överens om att 50 kr är ett bra pris - jag gör det ovanliga: begär inget kvitto, inser att man inte kan begära det, det är väl en form av skattefiffel, men å andra sidan är situationen så otroligt exceptionell: Begäran om körning 500 meter, regnet gör det omöjligt att promenera, alla människor skyler sig, jag tittar först hos Pressbyrån om den har paraplyer men det har den inte för de är slut - ja, vad gör man?
Annars kräver jag alltid kvitto, hur små utlägg eller utgifter det än handlar om.
Väl framme vid Dalgatan är alla andra också blöta. Jag och Mats Siljebrand, kommunfullmäktig och gruppledare (fp), har tänkt att presentera den Södertäljemotion som jag skrivit tillsammans med Anna SteeleKarlström.
Men gensvaret är lika litet från pressen som nöjer sig med en pressrelease.
Vi sänder också ett foto - ja, det är Heidi Hefting, politisk sekreterare, Ninos Maraha, fullmäktigeledamot och dessutom landstingsledamot, Mats Siljebrand och jag som finns med på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar