onsdag 3 november 2010

2 nov: Löjliga anklagelser mot Mona Sahlin

Ibland går renlärigheten för långt. Kan man mutas med tennisbiljetter?
Eller kanske en fribiljett till, låt säga, Örebro SK?

Nä, det får vara måtta på vad som betecknas som bestickning. Själv tycker jag att ett erbjudande, för att nu ta exemplet ovan, om att se Örebro SK - ja, jag vet att många gillar den klubbe - är ett erbjudande som jag mycket väl kan avstå, milt sagt.
Då hade jag hellre gått på en fotbollsmatch, som jag brukar göra.
Och om arrangörerna vill ge Mona Sahlin fem eller hundra tennisbiljetter, det är väl en sak för arrangören? Muta, handlar det i alla fall inte om.
Hur en åklagare tänker ta tid med en sådana banalitet är faktiskt ofattbart.
Jag minns för övrigt hur förre vpk-ledaren Lars Werner ansåg att dåvarande moderatledaren Ulf Adelsohns plikt i livet var att se till att skaffa Werner fribiljetter till Djurgårdens ishockeymatcher.
Det gjorde Adelsohn också, förmodligen för att ge Werner några lyckliga stunder i livet.
För övrigt håller både Lars Ohly och Fredrik Reinfeldt på Djurgården.

Det gör inte jag, på den punkten är jag omutbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar