söndag 6 februari 2011

3 feb: Hur är läget i Egypten?

Jag är nog ganska klen TV-tittare i vanliga fall men nu kan jag konstatera att jag nästan var morgon kastar mig över närmaste apparat - för att se senaste nytt från Kairo, Alexandria, Luxor och andra städer. Vad nytt?
Särskilt mycket ser jag på BBC -för där är det i grunden i deras "europa-kanal" Kario som är sändningsplats hela tiden.

SvT och TV4 ligger år efter; där finns underhållningsprogram som förutbestämts för att locka tittare sedan månader tillbaka; jag tror att detta är en grov underskattning av publiken.
Det är inte som så att jag tror att alla alltid är intresserade av politik, där finns en mättnadsnivå, det är säkert. Men när sådana här omvälvande saker sker, då väcks intresset och man vill vara med och lyssna och höra och se - och gemene man är intressererad av att få mycket information.
Tidningarna har förstått det, det är full satsning på att beskriva det som händer från alla upptänkliga vinklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar