lördag 9 april 2011

9 april 2011: Länsförbundets årsmöte (fp)

Som sagt: Folkpartiets länsförbund i Stockholms län har haft sitt årsmöte.
Ny ordförande blev Erik Ullenhag, som efterträdde förra landstingsrådet Maria Wallhager Neckman som med den äran innehaft ordförandeklubban i åtta år.

Jag lärde känna Maria redan efter valet 1998 - tror jag det var - när vi ingick i en liten valhaveriutredning.
Det blev en bra utredning under ledning av dåvarande fp-kommunalrådet i Nacka
Anita Hagelbeck.
Vi lärde oss mycket.

Det har varit mycket trevligt att delta i sammanträden ledda av Maria Wallhager - trots att hon vid ett flertal tillfällen avbrutit mig, nästan rent fysiskt.
Jag bedömer självfallet att det varit högst onödigt i varje fall, men kan kanske förstå det stundom, särskilt den gången Maria tystade ned mig med repliken:

- Jag hör vad du säger. Ridå för talaren! Tack, Maria för alla avbrott av mig, det har varit nyttigt. Vid länsförbundets årsmöte omvaldes Nina Lundström, Sundbyberg, och Lennart Rydberg, Stockholm, till första och andre vice ordförande. Martin Andreasson fortsätter som arbetsutskottets ordförande, Martin är utomordentlig på den posten. Tack för det! Själv blev jag åter, för sjunde året i rad, andre suppleant i förbundsstyrelsen, efter att ha varit sjätte suppleant i två år. Om jag lever och har hälsan - och omdömet - siktar jag på tio år som andre suppleant, det blir ett svårslaget rekord. Jag är också näst siste ersättare i partirådet (som knappast kommer att mötas före nästa årsmötet, 2012, och blev dessutom förste ersättare som landsmötesombud. Det fanns 33 nominerade och 32 poster - jag valde i det läget att kandidera som förste ersättare vilket också blev förbundsmötets beslut. Tänk så kloka ombud vi har (men genom min avsägelse som en av de 32 minskades voteringstiden säkert med 2-3 timmar ...) Ett varmt och verkligen känt grattis till Eva Wittbom som nu blev ordinarie landsmötesombud, föreslagen av Täbykollegan Mats Hasselgren. I sak fick jag dessutom en visionsmotion bifallen: Stockholms län 2050, det skall bli kul att se hur Stockholm ser ut då - enligt liberalerna i Stockholms län.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar