lördag 4 juni 2011

1 juni: Tandläkare och utskott med motivering

Först till behandling hos vänlig tandtekniker - det är nästan absolut smärtfritt men många förmaningar om hur jag skall borsta, borsta, borsta tänderna - annars trillar de ur så småningom.

Det är nog rätt - jag har hört det många gånger förr. Men så skötsam som man skall vara, går inte att vara. Jag lovar alltså inte mer än jag kan hålla. Återbesök senare.

Så utskott. Skatte. Finans har redan börjat tidigare om dagen med utfrågningar. Nu blir det än en gång som så att sverigdemokraterna går samman med socialdemokraterna och vänsterpartiet i en fråga - men den här gången tar miljöpartiet sitt förnuft till fånga.
Sverigedemokraterna vill reservera sig mot en proposition utan motivering - det protesterar jag emot, det blir ju omöjligt att polemisera om man inte känner till i vilken riktning den avvikande rösten går. Efter diskussion kommer det fram att sverigedemokraterna - det gäller som vanligt subsidaritetsprincipen - har motiveringar till varför man säger nej.
Då är det OK att reservera sig - men att göra det utan motivering blir omöjligt enligt min mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar