måndag 27 juni 2011

25 juni: På böljan den blå



Så här ser det ut när man tar kanoten ut i naturen - bilden något år gammal.
Härlig morgon - tyvärr tidningsfri, det borde ha kommit men gör det nog senare. I stället en härlig paddeltur, ingen är ännu uppstigen, två timmar på sjön, den är lugn, bara fåglarna i vassen vid östra delen av Tranholmen är riktigt på hugget, trutarna eller om det är vanliga måsar gör provanfall mot mitt huvud som skulle få hela JAS-divisionen på Sicilien att avundas: Så får man inte göra!
Hemkommen har tidningen också kommit, tyvärr ganska innehållslösa. Jag läser dock en annons om att Region Skåne söker åtta medarbetare till ett nytt spårvagnsprojekt i Lund, Malmö och Helsingborg. Jag instämmer med min kollegan Allan Widman: Bygg tunnelbana i Malmö!
Men spårbunden trafik är framtidens melodi - jag tänker här bilägga min senaste T-banemotion i Stockholm och hälsar moderater, socialdemokrater och inte minst miljöpartister välkomna att stödja den politik som folkpartiet i grunden stått för sedan 1940-talet i vår huvudstad.
Klicka här som kommer motionen Stockholms tunnelbana upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar