torsdag 2 juni 2011

29 maj: Statschefen

Regn i luften - men jag hinner i alla fall för första gången detta år klippa hela vår gräsmatta.
Det är lika pinsamt år efter år: Alla grannar tycks ha välskötta gräsmattor och har klippt dem säkert fyra-fem gångar innan jag hinner första gången.

En gång frågade jag i augusti min blivande riksdagskollega Isabella Jernbeck (m) om hur många gånger hon trodde att jag klippt den gräsmatta hon ofta som hundägare går förbi. Hon fick tre alternativ: Noll, En eller Tretton. Hon fick fel, hon trodde noll. Men rätt svar var faktiskt En.
Så när man klipper gräs hinner man tänka på mycket annat. I dag har jag tänkt på Statschefen
Det skrivs mycket i dessa dagar om statschefen.

Det sötaste jag hör denna dag om vederbörande är vad fyra damer säger - jag känner bara en av dem, skall sägas. Jag råkar träffa dem på på Riksbron vid Riksdagshuset.
De tycker att det är bedrövvvvligt - ja, de är frå Werlmland - att kungen eventuellt har varit på på en sådan där p-rrklubb. Men så är det drevet.
- Kanske skulle vi i alle fall åke ut te Drottningholm och trösta han om han e hemma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar