lördag 15 oktober 2011

14 okt: Landsmöte i Karlstad

Åke tidigt tåg till Arlanda från Gävle för vidare flyg till Karlstad; på flygplatsen träffar jag Nyamko Sabuni, strålande som vanligt, Cecilia Wikström, dito, samt en rad västerbottningar som har samma mål som vi andra.
Väl framme blir det tal av Jan Björklund, bättre än i riksdagen, samt så kallade utskottsförhandlingar.
Dagen - som blivit lång - avslutas med landsmötesmiddag plus att jag tittar på TV nästan mitt i natten och ser att dagens Juholt-besked är att han stannar kvar.

Erik A Eriksson (c) råkar samtidigt illa ut: Han har fått mycket för mycket i hyresbidrag från skattebetalarna. Illa.
Själv har jag fått noll i sådana bidrag i tio år och lika mycket i traktamentsersättning.
Jag cyklar ju ofta i staden och till staden Stockholm och får också för det lika mycket.
Men igen: Juholt har varit slarvig med skattebetalarnas medel.
Det kommer få att glömma. Det finns många som tror att han inte bara varit slarvig utan också girig. Det tror inte jag: bara slarvig, slarvig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar