fredag 9 december 2011

8 dec: Flitig som en myra

Uppe tidigt: sammanträdesdag som heter duga.
Plus votering om diverse ting.
Börjar dock med ett seminarium om trähusbyggföretag. Kris - som kan bli än värre.
Senare på dagen helt andra tongångar: Anna Steele (fp) och Hanif Bali (m) har tillsammans med Stefan Holm från Svenskt näringsliv samlat ett antal småföretagare, ja, ganska stora blir företagen genom sin växtkraft, som diskuterar förutsättningarna för att växa. De är goda.
Men låt mig säga: utan företagare inga företag och utan företag inga nya jobb - när förstod flera andra partier detta samband?
Jag tycker i sammanhanget att vi bör reformera både Las och sänka arbetsgivareavgiften för att få nöjet att anställda.

Efter detta bara två sammanträden kvar för dagen: dels för nya medlemmar i folkpartiet, blir en givande diskussion där goda idéer sprutar, slutligen hemma hos Charlotta Malm i Djursholm där fp-styrelsen i Danderyd och fullmäktigegruppen sammanträder för att diskutera både rikspolitik och den lokala situationen.
Låt mig sammanfatta:
Mer liberal gör både Sverige och Danderyd till bättre ställen att leva i.
Och i morgon, den 9 september, bär det av till tullen i Helsingborg.
Taxin kommer 06.45.

Dags att sova en stund.
För övrigt vann - ser jag -både Timrå och Oskarshamn i hockeyn. Jag håller på båda, det är kanske inte så uppskattade lag men tillsammans med AIK tycker jag alltid att det är roligt när de slår ur underläge.

1 kommentar:

  1. Hej Gunnar,
    En god jul o ett gott Nytt År
    Kanske du får en kartong mat från Sodexo,det skulle väl glädja dig

    SvaraRadera