torsdag 2 februari 2012

1 feb Fisksätra

Vad gör man en dag som denna?
Jag promererar ner till Slussen och där står Saltsjöbanan - jag stiger på.
Efter några stationer ser jag f.d. statsrådet Thage G Peterson stiga av - det är roligt att man känner igen någon.
Jag åkeer dock vidare och stiger av vid Fisksätra stationen, går över bron och in i Fisksätra centrum.
Det snöar utanför.
Om sanningen skall fram har jag aldrig varit i Fisksätra centrum tidigare och det är intressant att komma in där. Jag blir en smula fundersam över planeringen - i två plan som gör att det är svårt att veta var centrum egentligen är, finns det en naturlig mötesplats?
Jag beslutar mig för att äta och går in på en trevlig restaurang - där en polis finns tillstädes. Det tyder på att stället har god mat - och jag blir inte heller missnöjd.
Det snöar fortfarande - och jag tar Saltsjöbanan tillbaka och går till riksdagen från Slussen.
I sinom tid, om någon timme, är det voteringsdags.
Det var den resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar