torsdag 2 februari 2012

2 febr: Palestinska Riksrevisionen på besök

På morgonen tog jag emot tolv företrädare för den Palestinska National Authority revisionsenhet. De har gästat Sverige och gjort sig bekant med riksrevisionen - där jag ju sitter i dess insynsråd.
(Jag är f.ö. ensam imSverige - och kommer säkert att så förbli - som den ende som suttit dels i Riksdagens revisorer (2002-2003), dels i Riksrevisionens styrelse (2003-2006) och slutligen Riksrevisionens insynsråd (2010 - 2014). Intressant.
Nu kom denna palestinska delegation under ledning av Dr. Ahmed Mesleh till mig för att jag skulle försöka berätta hur riksrevisionen förhålleer sig till parlamentet och till insynsåret.
På andra sidan av bilden, tagen av Alf Persson, står Lana Al-Assi.

Här är den grupp som kom till mig, vj samtalade över halvannan timme:
Jamal Fawzi Abdelfattah (Haj Yousef), Acting Auditor General
Shaher Y.A. Qalalwa, Dir.of Planning and Development Unit
Samer M. M. Abuqare, Acting Director General/ Infrastructure Audit Directorate
Ismat M. O. Aburabee ,Acting Director General/ Economic Auditing Directorate
Alaa J. S. Eghreib Acting Director General / IT Directorate
Muawia A. S. Mousa Director of Financial Affairs
Lana T.H. Eida Director of Public and International Relations Unit
Ssmer M. Y. Sabbah Deputy Director General/Social & Cultural Affairs Audit Directorate
Saleh M. M. Musleh Director General/ Local Government Audit Directorate
JaffalKhaleel Ibrahim Jaffal, Director General, Legal Affairs Department
Shehada A. M. Sheahada Manager, Planning and Development Unit
Ahmad M. A. Mesleh, D irector General / Palestinian Legislative Council

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar