torsdag 1 mars 2012

1 mars: Meddelande

Hej!
Anledningen till uppehållet i denna blogg är att jag genomgått en mycket, mycket stor hjärntumöroperation, känd av många i förväg.
  Den pågick drygt elva timmar med över arton timmars total nedsövning (innebär att man överlämnar sig i andras händer utom att man måste klara att nyttja sitt eget hjärta för blodförsörjningen, allt annat sköter dock läkare och medicintekniska apparater, muskler - om man har några - tas bort totalt).
  Uppvaknandet kan inte ens beskrivas - men med valium och morfin överlevde jag.
- - - - -
Det var det i särklass värsta jag har varit med om i hela mitt liv - efter födelsen som jag inte minns.
  Tack till läkarvetenskapen!
  Jag lever alltså - efter att ha varit "på andra sidan".

  Därför avser jag höra av mig även framöver även om det kan dröja.

Har nu ansökt om ledighet från riksdagen en månad. Det behövs, kan jag säga.
  Tack till alla vänner som hört av sig - personlig kontakt av vad slag det vara må är nu inte möjlig eftersom jag befinner mig på hemlig ort för att återfå krafter.
  De tog nämligen slut totalt.
  Positivit dock allra sist:
  Dagens stora framsteg: Jag har ätit själv för första gången på sju dagar. Kycklingpuré. Kanske inget för matprogram i TV men lämpligt även för ev. TV-kockar i min belägenhet.
- - - - -
Och ett stort, stort tack till Gunnela, bättre stöd har inte kunnat fås, likaså till Malin, Alexander och Samuel.
  Samt min sakkunnigt stöttande lillebror Åke, professor i just sånt här otäckt på Huddinge, fast inte hjärnan utan våra gastronomiska delar, också viktiga delar av en kropp som bör hänga ihop.
   En särskild hälsning också till min lillasyster Ulla, ambassadör i Maputo.
   Plus hela fp-riksdagsgruppen med kansli och partikansli och alla andra fp-vänner inkl vännerna på NU och i olika fp-organisationer landet runt, Sällskapet Amorina i Stocksund och många till.
- - - -
Alla ev. kontakter via riksdagsledamoten Nina Lundström.
  Livet är underbart, särskilt att få återvända dit.
  GA
1 mars 2012

2 kommentarer:

  1. Hörde talas om att du var svårt sjuk för några dagar sedan. Det gläder mig mycket att det verkar som om du kommit över det värsta. Jag hoppas att tillfrisknandet inte tar alltför lång tid.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig verkligen en god bättring från Gnesta horisonten.

    SvaraRadera