lördag 17 mars 2012

9 mars: Folkpartiets riksmöte

Formellt inleds folkpartiets riksmöte i Västerås i morgon, lördag. Men i praktiken är det många som kommer redan i dag, inte minst alla våra utmärkta tjänstemän - och kvinnor runt om i landet.
Folkpartiets riksmöte är en institution som började under Bengt Westerbergs tid som partiledare, jag tror 1988. Jag har varit med på samtliga - utom det möte som börjar i morgon.
Det är jag visserligen inte ensam om, Anita Holm, Christer Svensson och Tomas Egelstad från partikansliet har självfallet varit med och organiserat samtliga, liksom Susann Torgerson, partisekreterare och organisationschef. Vår förra kamrer Leila Persson, numera bosatt i Ystad, var med i många, många år, och bland våra förnämliga ombudsmän har vi sådana medarbetare som Ylva Strutz i Luleå, Marie Jonsson i Umeå (som kanske inte alltid varit med) och Lena Åberg (Sundström) i Gävle som är egna institutioner.
Nu när jag är kasslig får jag säga som så: Vi ses nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar