tisdag 22 maj 2012

22 maj: Lite mer radikalism, LO!


Illustrationen på bilden har ingenting med LO att göra - utan är en ren tillfällighet - visar väl närmast det dagsaktuella ämnet om hur farlig stress är i arbetslivet.

LO skall få ytterligare en viceordförande. Skälet uppges vara att LO-ledningen annars bara kommer att bestå av män, ett nog så gott argument som visar att kvoteringsdebatten fortsätter i allt mer djärva vindlingar.
  Men om man nu är tveksam till kvotering - det är jag av den anledningen att det aldrig kan vara roligt att säga att "jag är vice ordföranden för jag är kvoterad" - varför denna snålhet, varför inte visa lite mer radikalism, LO?
  Jag har ett helt annat förslag: Låt alla eller varje LO-medlem som vill vara viceordförande!
Jag är övertygad om att den organisatoriska förändringen inte kommer att vara det  som plågar nya LO-ledaren Karl-Petter Thorwaldsson mest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar