söndag 10 juni 2012

9 juni: Det "svenska" lyxhotellet

Det äe wn gammal journalistisk sanning att när en politiker eller annan känd person åker på studieresa eller på annat sätt är hemifrån, då åkeer vederbörande på lyxresa och bor på lyxhotell - det är lika säkert som Amen i kyrkan, nej, säkrare.
  Jag vet - för jag h ar bott på fruktansvärda lyxhotell i allt från Novosibirsk till Gnosjö (det senare stället tog 300 kr för en natt, det värsta överpris jag betalat på ett årtionde!).
  Nu bor svenska fotbollslandslaget på ett "lyxhotell".
  Det visar sig dock att trycket är dåligt eller inget i duscharna. Där ser man vad lyx kan föra med sig.
  Jag har också bott på lxhotell i Ukraina, på Krim, när Sevastopol. Vi tog in på ortens bästa hotell och är kunde man få just dusch på rummet för några extra dollar. Vi tog det.
  Det var min hittills sämsta lyxinvestering. För visst hade rummet dusch - men vatten fanns det inte.
  Så kan det vara med lyxen här och där.
  Kanske existerar den mest i resereportagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar