lördag 29 september 2012

28 sept Slutet för mig som billånare


Den nu återlämnade hyrbilen har tidvis bevakats av våra
rådjur i trädgården - här den 7 september i år om morgonen
Nu är det slut för mig som billånare. Jag har lämnat tillbaka den bil jag lånat - eller kanske rättare sagt - har haft om hand, sedan ett drygt år.
  Saken är denna: Min lillasyster - det är härligt att ha en sådan - har som ambassadör fått sitt arbete, sin arbetssplats, förlagd till Mocambique. Dit är det långt, sisådär 20 timmars flygresa. Att ta med sig en liten hyrbil dit låter sig inte göra.
  Därför har jag haft hand om hennes hyrda bil under det år som återstod av avtalet mellan henne och bilfirman. Men  idag gick avtalet ut - och jag åkte till Täby, återlämnade bilen (som bara hade gått 2.800 mil av avtalade 4.500) och tog Roslagsbanan hem.
  Så nu är jag inte billånare längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar