söndag 21 oktober 2012

16 okt: Antalet motioner 2012/13

Tjänstgörande talmannen Susann Eberstein (s) meddelar vid dagens interpellationsdebatt att antalet motioner som avlämnades vid allmänna motionstiden uppgick till 3.243.
   Jag har skrivit sexton och undertecknat två - eller möjligen tre - till, måste kolla hur det blev.
   En halv procent av motionerna är alltså mina, inte illa, vill jag säga.
   Mina viktigaste förslag?
   Alla.
   Men på lång sikt för Sveriges del motionen om Nobelstiftelsens finansiering, på medellång sikt den om vikten av att spara - man skall leva på sin lön, inte på lån - och sedan mina integritetsmotioner.
   Den mest synliga och konkreta handlar om vårt flytande kulturarv, Blidösund och andra vackra båtar i skärgården. Om Transportstyrelsens och Sjöfartsverkets sätt att hantera och tolka EU:s sjösäkerhetsdirektiv vad gäller så kallade traditionsfartyg tycker jag inte.
    Befängt byråkratiskt.
    Dumt.
    Skadligt för turistnäringen och Sverige - samt onödigt.
    Punkt.

1 kommentar:

  1. Hej allihopa,
    Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som letar efter lån till honom, han gav mig lycka till min och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden när jag är en ensamstående far med 2 barn träffade jag denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på € 300.000,00, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet, vänligen kontakta honom berätta för honom att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr, Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    LÅN Ansökningsinformation FORM
    Förnamn......
    Mellannamn.....
    2) Kön: .........
    3) Lånebelopp som behövs: .........
    4) Lånetid: .........
    5) Land: .........
    6) Hemadress: .........
    7) Mobilnummer: .........
    8) E-postadress ..........
    9) Månadsinkomst: .....................
    10) Yrke: ...........................
    11) Vilken webbplats gjorde du här om .....................
    Tack och hälsningar.
    E-post arabloanfirmserves@gmail.com

    SvaraRadera