måndag 22 oktober 2012

16 okt: Moldavien

Jag glömde: Jag hann också med ett sammmanträde om en riksdagsdelegationsresa till Moldavien den 28-31 oktober. Vi ä en liten grupp, utsedd av riksdagsstyrelsen, som skall se vad vi kan göra för att öka det moldaviska parlamntetets inflytande på politiken.
 En resa har vi redan gjort, jag var dock inte med på grund av min operation.
  I gruppen ingår Göran  Lennmarker (m), Åsa Lindestam (s) - som ersatt Björn von Sdow (s) som avsagt sig av tidsskäl -, Lotta Hedström Nilsson (mp), jag själv (Gunnar Andrén (fp), Agne Hansson (c), Julia Kronlid (sd) Gunilla Wahlén (v) och Annelie Enochsson (kd), som synes företräds både erfarenhet och förnyelse.
  Moldaviens motsvarighet till riksrevisionen var här och  som jag ser det uppmärksamt på vårt sätt att hushålla med skattepengar. Jag talade mest om anti-korruptionen, tyvärr är det motsatta problemet i många länder - och EU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar