lördag 26 januari 2013

12 jan 2013: Nu är det klippt!

Min gode vän  kommunarlrådet Anders Ekegren (fp) i Solna frågade mig härförleden om jag inte har råd att köpa en kam. Det kanske jag skule ha - men vad använder man en sådan till?
  I alla fall: På Tegel Flughafen i Berlin finns också en frisersalong och även om jag anser att man inte skall klippa sig i tid och otid utan bara när det behövs, passar det bra i väntan på flyget hem - vi skall åka Berlin-Riga-Stockholm, andra åker Berlin-Hamburg-Göteborg, Berlin-München-Göteborg, Berlin-Amsterdam-Göteborg, ja, det finns många möjligheter.
  Nu är det i alla fall klippt - och jag vill tacka alla som lade märke till att jag passat på  tillfället: Larts Tysklind, Anita Brodén, Barbro Westerholm, Nina Lundström, Jan Ertsborn, Roger Haddad, Anna Steele, Tina Acketoft, Hasse Backman och Martin Andreasson, kanske var det någon till som lade märke till jag aldrig bryr mig särskilt mycket om eftersom jag inte ser det själv utan att använda den spegel jag inte har med mig: håret.
  Ni är alla mycket skarpsynta, det är uppenbart.
  (Nu minns jag: Maria Lundqvist Brömster sade också att hon såg att jag klippt mig.)
  Och nu vet ni att om väntan på Tegel bliver lång, kan man få kort hår där.
  30 euro.
  Inget kvitto - det tyska skatteverket har mycket att lära av det svenska.
  I Sverige klipper vi till med skattekontroller överallt så att det inte klipps eller tvättas svart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar