söndag 20 januari 2013

9 jan 2013: Födelsedag

I dag fyller 292 svenskar 67 år. Jag är en av dem. Tjuguen är bosatta i Stockholm, nio i Lund, tre i Danderyd, ingen i Eksjö, min födelsestad (fast det står i folkbokföringen att jag är född i Lund men det är inte sant: Jag såg världens ljus i Eksjö, på dåvarande Garnisonssjukhuset den där januaridagen 1946, föräldrarna var dock alltjämt skrivna i Lund).
  Vad händer framöver?
  Jag räknar med att jobba vidare. Åtminstone till 79,5-årsdagen.
  Om någon undrar.
  En reservatikon har jag:
  Om hälsan står mig bi och jag inte får fler kortakommanden än som inträffade efter min hjärntumöroperation den 23 februari 2012.
  Att jag överlevde då är ett medicinskt under, tack för det Karolinska sjukhuset i allmänhet och professor Tiitinen i synnerhet, en fantastisk prestatation att lyckas operera bort en pingponbollstor tumör mitt inne i hjärnan!
  Livet är ibland dystert men det bästa av alternativ.
  Tack också för allt stöd, alla mina vänner!

1 kommentar:

  1. Jag räknar med att jobba vidare. Åtminstone till 79,5-årsdagen.
    Om någon undrar.
    En reservatikon har jag:

    Gäller inte för nämndemän, där ska man vara ung
    eller hur.

    SvaraRadera