lördag 9 februari 2013

9 febr 2013: Anonya politiker, anonyme Åkesson?

Nu skall jag berätta: Jag vägrar konsekvent - i egenskap av riksdagsman  - att svara på enkäter som utlovar anonymitet. "Det hela är förstås anonymt" säger utfrågarna från Aftonbladet, andra tidningar, undersökningsinstitut och så vidare när jag först lovat att svara på deras frågor, om spelpolitik, skytte, försäkringsbolag, vad jag tycker om olika banker, försäkringskassan och jag vet inte vad.
  - Nej, då vägrar jag, säger jag alltid - och bli en i bortfallet.
  - Men om ni lägger ut mina svar så att envar kan se vad jag svarar, då är det i sin ordning.
  - Nej, det kan jag inte göra. Vi frågar bara anonymt.
   - Då får du inga svar från mig som riksdagsman. Jag är inte vald för att vara anonym, jag är vald för att företräda de åsikter jag har.
  Men nu ser jag att sd-ledare Åkesson anser att också politiker kan vara anonyma på nätet. (Jag kan förstå varför vakt till 100 procent om sitt martyrskap, blir det problematiskat att också uppa åsikter. Vi har ju sett skillnaden mellan teori och verklighet i hans parti.)
  Där har jag dessbättre en annan åsikt, som i nästan varje fråga, än Åkesson: Nej till anonyma politiker, på nätet och varsomhelt.
  Sverigedemokraterna är inte bara Sveriges mest Sverigefientliga parti med - som de tror nationalism som intet annat är än - som isolationsim, utan nu vill de gå ett steg längre och också uppträda som anonyma opionionsförmedlare.
  Näthatarnas vänner behöver inget politikerstöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar