söndag 17 mars 2013

15 mars 2013: Missat möte, tyvärr (Makterneras fel ...)

Ibland blir det inte som man tänkt sig.
  Makteerna - citatet från från författaren Ågust Strindberg (jo, han uttalade sitt namn så) - är emot en.
  Jag hade lovat Ulf Uebel att fungera som ordförande på Studieförbundet Vuxenskolans årsstämma i Stockholms och Uppsala län denna kväll. Jag har gjort det förr.
  Men så drog voteringen ut på tiden, och sedan var det kulturdebatt och jag ville lyssna både till Lars Ohly (v) - som delade ut mycket pengar, lättare när man har egen sedelpress - och inte minst vår egen vise vice ordförande i kulturutskottet Ulf Nilsson (fp), en av de minst lovande politiker jag känner till men med desto större engagemang för verklig kultur (och som dessutom är folkpartiets företrädare i pensionsfrågor) som skötte hela kulturpolitiken utmärkt.
  Jag trodde allt skulle vara klart före kl 17, senast 17.30.
  Men tiden gick, jag lyssnade - och glömde, fast jag tänkte det tidigare, ringa och förklara omständigheterna.
  Klockan 18.00 skulle jag vara på LRF där årsmötet ägde rum, kl. 18.46 var riksdagsdebatten slut.
  Ridå!
  Förlåt!
  Det var makterna som ställde till det, inte jag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar