lördag 23 mars 2013

20 mars 2013: Alla dessa experter

Man  kan ha måna synpunkter på expeerter - det finns fler än någonsin.
  I radioprogrammet Efter tre tycks redaktören Thonas Nordegren ha tröttnat på en rad experter - och jag kan bara hålla med.
  Han är särskilt trött på bankekonomer som tillåts vara experter på det mesta.
  Jag instämmer.
  Själv är jag innerligt trött på en del statsvetarexpeter: Jenny Madestam, Ulf Bjereld och några till - det finns ingenting de inte är experter på.
  Men jag kan som politisk fornlämning säga att det mesta de tycker om i åtminstone partipolitiska frågor, vet de föga eller ingenting om.
  Jag tror att man lika väl kan fråga Nisse i Hökarängen (dvs journalistikens tänkta supertyckare) om det mesta som dessa s k experter uttalar sig om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar