tisdag 14 maj 2013

14 maj 2013: Sex- och samlevnadsenkät

Jag blev i dag erbjuden att som folkpartist att delta i en TV-enkät från Aftonbladet, avsett att sändas i den skymningstidningens TV-kanal från den 23 maj och en vecka framåt. Bakgrunden var att en ny undersökning - mycket vetenskaplig, upplystes det mig - visat att svenska folkets nöjdhet med sina sexvanor (hur man nu mäter det?) jämfört med Folkhälsoinstituetets stora undersökning från 1996 minskat. Särskilt folkpartister var mindre nöjda än 1996, visade det sig.
  Ville jag medverka? var den fråga som ställdes.
  Jag tackade för erbjudandet men avstod.
  Så ni får inte se mig uttala mig om folkpartisters nöjdhet med sin sexvanor.
  Men om Aftonbladet-TV återkommer med frågor om skattesystemet, om momsen, inkomstbeskattningen, avdragsrätten för räntor eller gåvor, om det statligt kommunala utjämningssystemet eller beskattningen av alkohol, koldixoid, företag, kapital eller bostäder, då ställer jag gärna upp.
  Något sådant erbjudande har jag inte fått.
  Men det kanske kommer.
  Jag tror det skulle bli underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar