fredag 31 maj 2013

24 maj 2013: På väg till Karolinska

En följd av mina tillkortakommanden efter den stora hjärntumöroperationen (23 februari 2012) är att jag måste träna muskler i ansiktet, gå rakt fram, titta till höger och vänster - och upp och ner - , stående och gående, att forma bokstäver, vissla och göra andra konster som förr var så lätta men nu är jättsvåra.
  Därtill kommer ögonproblemet, en operationsskada, som resulterat i att snedheten i ansiktet gjort att ögonen inte sitter riktigt parllellt längre, det syns inte mycket men för mig ställer det till problem med synen och är ett problem som bara jag och ingen annan märker.
  Därtill kommer att det inger bekymmer att inte höra bra: döv på ett öra. Men det är hanterligt om man bara är i sällskap där man talar en åt gången coh inte är så mycket bakgrundsljud.
  Jag kan berätta att det förekommer många ljud i vår vanliga milsjö som är förödande för den som hör illa!
  Var aktsamma om er hörsel, är mitt råd!
  Denna fredag är det besök på hörsel- och balanskliniken på Karolinska sjukhuset i Solna dit jag tar bussen. Där tar Carolina Hallén emot och vi går igenom olika övningsmoment, det går omväxlande bra och dåligt - och så får jag nya träningsprogram.
  Tänk den som fick vara lite mer frisk en gång till!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar