tisdag 7 maj 2013

7 maj 2013: Seminarium med ärkebiskopen i Sigtuna

I dag har jag största delen av dagen varit på ett ideologiskt seminarium i Sigtuna - på Sigtunastiftelsen - som en av två inbjudna riksdagsledamöter. Inbjudare var ärkebiskopen och Sigtunasttiftelsen, ämnet Religionens roll för den politiska demokratibygget.
  Det var överenskommet att man inte refererar vad andra sagt, eller vilka som var närvarande. Det skall jag hålla mig till.
  Men seminariet väckte många intressanta frågeställningar - ofta utan givna svar - hur politiken hanterar och borde hantera andra influenser av religiös karaktär som följer av att så många människor numera befinner sig i Sverige och har med sig andra värderingar än de som kristendomen står för.
  Jag återkommer till vad jag själv hade att säga, i mina inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar