tisdag 30 juli 2013

29 juli 2013: En lyckad tågresa - alla försenade!

I dag har jag åkt tåg.
  Det var en lyckad tågresa.
  Redan i Linköping - jag startade med SJ Stockholms central - var i sex minuter försenade men eftersom tåget inte fick köra in på Linköpings central, något som måste ha förbigått SJ i planeringen, blev vi där ytterligare 12 minuter försenade och var då enligt tågledningen 15 minuter efter utsatt tid.
  Det gjorde ingenting för när vi kom till Nässjö var anslutande tåg där också försenade, så allt gick bra.
  I Alvesta, där jag skulle byta, var vi bara 15 minuter försenade, men det gjorde inget heller för det anslutande Öresundståget, som jag skulle ha tagit till Växjö med avgång 12.37 kom inte förrän 12.56, alltså nitton minuter efter utsatt tid.
  Så det var ju väldigt bra att tåget från Stockholm var 15 minuter försenat för nu behövde jag bara vänta en kvart i Alvesta mot - om tåget från Stockholm kommit i tid - en halvtimme.
  Nu hann jag vandra runt lite i Alvesta i centralstationens närhet - och fundera på varför inte Alvesta utvecklas mer med tågbyten och sina centrala placering i södra Sverige.
  Det var alltså en i alla avseenden lyckad tågresa, alla kom för sent, både tåg och passagerare.
  Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar