onsdag 12 februari 2014

11 februari 2014: Dagens ömmaste tår (DN)

Det är verkligen roligt att läsa DN-krönikören Johan Croneman i Dagens Nyheter.
  Han tycks leva efter samma förtroendeskapande devis som Groucho Marx: "Jag har mina principer  - men är ni inte nöjd med dem, så har jag några till."
  Croneman är helt suverän. Han hoppar från åsikt till åsikt. Inga problem.
  I dag har han dessutom ägnat lilla mig mig en hel sportkrönika, läs den.
  Jag måste ha trampat på någon öm tå,  ja, den ömmaste som finns, misstänker jag.
  Läs gärna igen!
  Det enda jag påtalat är att det finns en motsättning mellan Cronemans kritik av att ett svenskt statsråd på inbjudfan av Sveriges olympiska kommitté inbjuds att övervara OS och att samme krönikör moraliserar över detta.
  Detta tar Croneman illa vid sig för - men jag är av den åsikten, och den är konsistent, kan jag berätta, att den fria jouranlistiken kräver ordentlig rapportering om saker och ting som händer fast ma nbåde ogillar både hur något kommit till och vem som eventeullt kan dra nytta av det.
  Därför är det rätt att rappotera både från OS i Nazi-Tyskland 1932, OS i Sovjetunionen 1980 och OS i Sotji 2014.
  Däremot behöver ingen idrottsman som inte vill deltaga.
  Själv hoppas jag exempelvis på att många givna företrädare för Sverige och adnra nationer skall avstå från att deltaga i det VM i ishockey som arrangeras i Belarus senare i år. Deet progpagandajippot behöver ingen deltaga i.
  Avslutningen på Cronemans stortyckarinlägg är helt suveränt!
  Det följer den gamla devisen "från det ena till det andra", alternativt "argumenten svaga, höj rösten".
  Croneman griper halmstrået som visar sig vara folkpartiets skolpolitik!!!
  Som om den frågan hör till saken om Putin-OS.
  Croneman ser ett samband som nog få, i alla fall inte jag, ser.
  Ajajaj, trampa inte på ömma tår.
  Då höjer den som tårna tillhör rösten - och pratar om något helt annat.
  Men jag erkänner gärna:
  Jag läser DN-Croneman ogärna men alltid.
  Man få full valuta för besväret.
  Jag ser faktiskt reda nu fram mot nästa åsikt som Croneman torgför - det är lika spännande som totalt oförutsägbar.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar