torsdag 13 mars 2014

12 mars 2014: Besök hos Tull Kust

Dagens sista möte äger rum hos fackliga Tull Kust, som organiserar medarbetare inom Tullen och Kustbevakningen. Detta fack har Sveriges finaste lokaler, från 1600-talet, köpta 1956 för 50.000 kronor, nu värda miljoner ...
  Ordföranden Björn Hartvigson från Smögen tar emot med en rad medarbetare och vi från folkpartiet, Lars Tysklind, Strömstad, Anita Brodén, Sollebrunna, Kristina Grapenholm, Alingås och jag, lyssnar och diskuterar.
  Tullen är viktig - men behöver enligt min mening fler ögon och öron. Nu hotar nya, dyra besparingar - i alltför stora delar av landet är det för fritt fram att smuggla, menar jag.
  Jag blir denna kväll inte motsagd.

1 kommentar:

  1. "behöver enligt min mening fler ögon och öron"
    Kanske FRA kan komma till pass.
    Hushålla med de resurser som redan finns, eller?

    SvaraRadera