tisdag 20 maj 2014

25 april 2014: Allt blir inte som man tänkt sig

Allt blir inte som man tänkt sig.
  Tåget går nästan i tid.
  Men av frukosten blir det nästan intet. I stället får jag en Till god-check på 100 kr eftersom det inte finns någon frukost.
  Jag funderar på att äta checken.
  I stället sänder jag den till riksdagsförvaltningen. Det är ju den - som fått pengarna av skattebetalarna - som har beställt frukosten. Att jag personligen skall få 100 kr att äta för är en orimlig konsekvens av att jag nyttjar möjligheten att resa med årskort som skattebetalarna utrustat mig med.
  Men mat i övrigt skall jag betala som alla människor.
  Jag försäker leva som jag lär.
  Om jag hinner i tid? Nästan. Tåget är bara 20 minuter försenat till Stockholm, jag hungrig.
  Äter på egen bekostnad i riksdagen denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar