lördag 30 augusti 2014

13 augusti 2014: Styrelsemöte (fp)

Om en månad och en dag - 32 dagar - är det val, nästa gång blir andra söndagen 2018.
  Folkpartiet i Danderyd har denna dag ett välbesökt styrelsemöte.
  Valledaren Jan Backman redogör för alla de åtgärder som vidtagits för att informera medborgarna om det alternativ som folkpartiet i Danderyd står för.
  Jag tror att man måste ha varit partipolitiskt aktiv för att förstå vad politik handlar om:
  För väljaren består det i att partierna försöker få så många väljare som möjligt - och ofta uppfattar väljarna att alla medel är tillåtna i kampen om rösterna.
  För partierna - och jag tror det gäller för fler partier än folkpartiet - handlar det om att utifrån en ideologisk övertygelse erbjuda väljarna ett program, en politik, personer - jag brukar säga PPP - som alternativ.
  Varje fråga som kommer upp under en fyraårsperiod kan inte förutses. Därför är också enfrågepartier dåligt förberedda och väljarna kan inte förutse hur dess företrädare kommer att rösta.
  Jag tänker bland annat på Sverigedemokraterna som var emot jobbskatteavdrag 2011 och 2012 men är för 2013 och 2014. Oförutsägbart - för partiet har ingen helhetssyn.
  Vid styrelsemötet går vi igenom valledningens förslag som får med god marginal godkänt.
  Så diskuterar vi också vad som händer när väljarna sagt sitt.
  Sverige måste styras, Danderyd måste styras.
  Jag förutser förändringar på båda hållen.
  Men vad jag tror, tycker och tänker - det behåller jag för mig själv. Nu önskar jag största möjliga stöd för det alternativ till att styra Sverige, Stockholms läns landsting och Danderyds kommun som folkpartiet på riksplanet, i Stockholms län och Danderyd erbjuder väljarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar