lördag 30 augusti 2014

7 aug 2014: Gata som blivit skateboardbana

Jag bor i hus när en korsning mellan två gator. Den ena är brant - och har förvandlats till skateboardbana för många unga från hela Stockholmsområdet.
  Det ser roligt ut - för dem, andra stör deras körande väldigt.
  Jag är helt emot att en väg som skall användas för gångtrafikanter, cykeltrafikanter, mopedtrafikanter och bilar blivit något annat.
  Men jag skulle kunna stå ut med det om inte fara för liv förelegat.
  Medan alla andra stannar för att inte kollidera kör ungdomarna med dödsförakt mitt ut i korsningen, jag har sett flera tillbud.
  Jag vill inte se skador eller döda.
  Åkandet måste ske på annan plats.
  Inte på allmän gata. Med skymd sikt - både för bilister och skateboardåkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar